Suyunu Sıktım Posasını Çıkardım-1(*)

28 Haziran’dan bugüne Ramazan ayı başlayalı 14 gün oldu bile…

Bu 14 günde pek çok kere;enjoy

#RamadanKareem  dedik

#رمضان المبارك dedik

#JoyeuxRamadan dedik

#행복라마단 dedik

#HappyRamadan dedik

#благословилРамадан dedik

#SelamatRamadhan dedik

#مبارک رمضان dedik

#FelizRamadan dedik

#मुबारक रमजान dedik

#RamadanMubarak dedik

#幸せラマダン dedik…

Daha da önemlisi “Ramazan, hoş bir alışkanlık kazanmak veya verimsiz bir alışkanlıktan kurtulmak için tüm zamanların en iyi zaman dilimidir!” dedik…

Tüm bu söylenenlerin sonu, tabi ki de, dönüp dolaşıp,  benim “beyhude zaman geçirmemde kilit nokta olan dizi ve filmler”e bağlanıyor… Geçen yıl Ramazan ayında dizi-film orucuna da niyetleyip elhamdülillah başarmıştım da… Hatta Ramazan bayramının bir ay kadar sonrasında bayaaaa bi’ şamata çıkararak dizi-film orucumu “The Master’s Sun” ile açtığımı bile hatırlıyorum 😀 😀 Şimdi gel gör ki bu Ramazan neredeyse bitti gidiyor ama ben hala bu iradeyi ortaya koyamadım… 😦

Bir “söz”e veya bir “niyet”e kaç kişiyi şahit tutarsan o sözü bozman, o niyetten cayman o kadar zor olurmuş…

Ben de işte tüm bu mekanlardaki kalabalıkların şahitliğini kendime bahane ederek şuna niyetliyorum ki:

    ❤ Bu gece sahur vakti çıkmadan, imsak atmadan; bugün izlediğim Agneepath filmini sahurluk bilerek, bu yılki dizi-film orucuma başlamaya ve Ramazan bayramından evvel bu oruca iftar ettirmemeye…

    ❤  Bu orucun bana kazandıracağı zamanı; “Ramazan ayı ümmetimin ayıdır. Kim Ramazan ayına hürmet gösterir, onun saygınlığını yüceltir ve ona saygısızlık etmezse; gündüzlerini oruçlu gecelerini de namazla geçirirse ve tüm organlarını da (günahlardan) korursa Ramazan’dan, Allah’tan affedilmesini isteyeceği bir günahı olmadığı halde çıkar.” hadisindeki müjdeye mazhar olabilmek için harcamaya… 

      ❤ Ramazan Ümmeti(**) olabilmek için Ramazan ayının paçasına en azından 14. günden yapışmaya…

      ❤ Ümmetin üzerine afv ve merhametin sağanak sağanak yağdığı bu mübarek ay bitmek üzereyken, bin aydan daha hayırlı olan o geceye geri sayım başlamış iken; kalan sayılı günlerimi dizi-film izleyerek ziyan etmek yerine nefs terbiyeme  bu oruçla da katkı sağlamaya… Niyet ettim gitti inşAllah 😉

♥Allah niyetlerimizi ve türlü türlü oruçlarımızı kabul etsin… AMİN 😀

♥Ramazan davulcusu şu an sessizliği gümbürdetmeye başladı bile; yani imsak attı atacak… Söz verdiğim zaman dilimi başladı başlayacak… Dınınının nın nın nın dınınınnın nın nın nın… #DavullarKiminİçinÇalıyor

♥Heyecan yaptım 😀 😀 😀 😀

♥Selametle…

(*) Suyunu Sıktım Posasını Çıkardım: Yazmaya niyetlendiğim yazılar genelde uzun soluklu olduğu için “yayınla” tuşuna basmam uzuuuun zaman alabiliyor… Bunun sonucu olarak da taslaklarda uzuuuun bir sıra oluşmuş bulunmakta… Ne zaman şöyle iki satır laf etmek istesem, ne bileyim bi’ dipnot yazmak istesem; taslaklarda oturup sıraya girmekten hiç bir günceli yakalayamaz oldum… Ben de çareyi kısa kısa notlar halinde özet şeklinde olacak olan “Suyunu Sıktım Posasını Çıkardım” adında bir seri oluşturmakta buldum. Yani sıradaki yazı hala IPKKND yazısı, ama araya bu seriden bir iki tane girebilir 😉 😀

(**) Ramazan Ümmeti:  Ramazan-ı Şerifte ümmet-i Muhammed başta oruç olmak üzere, ibadet-ü taate, sadaka ve zekat gibi hayr ü hasenata diğer aylardan daha fazla yönelir ve kendilerini kulluğa verirler. “Başı rahmet, ortası mağfiret ve sonu cehennemden azat olan bu ay”, ümmetin ahiretini kurtarma noktasında idrak ettiği en yoğun zaman dilimidir. Ramazan’ı ümmet olarak topluca oruç, iftar, sahur, Kur’an tilaveti, teravih ve sadakalar ile değerlendirirler.

tumblr_n7meyx8P2v1rm0oxho1_1280

10492512_969381489773860_2176815689633809060_n

2 Yorum

Filed under Genel, Suyunu Sıktım Posasını Çıkardım

2 responses to “Suyunu Sıktım Posasını Çıkardım-1(*)

  1. O zaman Ramazanınız mübarek olsun efem…

Bir Yanıt Bırakın

